Kampania uświadamiająca na temat #SellSafe rozpoczęła się 3 listopada w ramach akcji eCommerce 2021.
Kupujący online muszą zachować większą czujność niż kiedykolwiek, ponieważ zorganizowane grupy przestępcze stale dostosowują swoje metody oszustw internetowych, aby wykorzystywać zarówno obywateli, jak i przedsiębiorstwa handlu elektronicznego.
Od początku pandemii wiele firm musiało przejść do trybu online, aby kontynuować swoją działalność. Ponieważ obywatele korzystają obecnie z usług online kilka razy w tygodniu i coraz częściej robią zakupy na platformach sprzedażowych, istnieje znacznie większa szansa na atak cyberprzestępców.
Nawet jeśli zakupy online zostały zabezpieczone dzięki wdrożeniu nowych technologii, takich jak bezpieczne uwierzytelnianie klienta lub uwierzytelnianie dwuskładnikowe, cyberprzestępcy nadal znajdują sposoby aby złapać w pułapkę kupujących online.
#SellSafe kampania informacyjna
Europol, wraz z Radą ds. Ryzyka Handlowego i krajami uczestniczącymi, rozpoczęli kampanię #SellSafe po sukcesie kampanii w zeszłym roku, aby podkreślić najlepsze taktyki zwalczania oszustw internetowych. Celem kampanii jest zwiększenie bezpieczeństwa handlu elektronicznego poprzez promowanie bezpiecznych metod zakupów online oraz pomoc nowym sprzedawcom w otwarciu pierwszego sklepu internetowego bez ryzyka cyberataków.