A- A A+

logo pl

Rozwój Powiatu Świdwińskiego

Warto przeczytać

free joomla image slider
responsive jquery slider joomla

Nieodpłatna Pomoc Prawna

NPP1

Pomoc Ukrainie

 

 

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

Rozlicz Pit w powiecie świdwińskim

Kalendarz Wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Biuletyn Informacji Publicznej

bip1

Regionalny System Ostrzegania

g418

Zachodniopomorskie. 30 lat Samorządności i Przemian

NFOŚiGW

Regulamin udostępniania miejsca na stronie

regulamin

Powiatowy Portal Mapowy

g3518

Sesje Rady Powiatu

ZBIORCZA INFORMACJA O PETYCJACH ROZPATRZONYCH PRZEZ RADĘ POWIATU ŚWIDWIŃSKIEGO ORAZ ZARZĄD POWIATU W ŚWIDWINIE  W  2019 ROKU

Na podstawie art. 14 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r., poz. 870), podaje się do publicznej wiadomości informację zbiorczą o rozpatrzonych petycjach, które wpłynęły do Rady Powiatu Świdwińskiego oraz Zarządu Powiatu Świdwińskiego w 2019 roku.

PETYCJE WNOSZONE DO RADY POWIATU ŚWIDWIŃSKIEGO

Lp.

Skan petycji

Data złożenia petycji

Imię i Nazwisko/ nazwa podmiotu w interesie którego petycja jest składana

Informacja dotycząca 
przebiegu postępowania

Data i sposób załatwienia petycji

1.

SCAN

01.08.2019r.

21.08.2019r.
-uzupełnienie

CASUS NOSTER
Kancelaria Radcy Prawnego
Konrad Cezary Łakomy

05.08.2019r. - przekazanie petycji Przewodniczącemu Rady Powiatu Świdwińskiego do rozpatrzenia

05.08.2019r. - przekazanie petycji do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Świdwińskiego

10.09.2019r.  – postępowanie wyjaśniające w sprawie złożonej petycji

26.09.2019r. – rozpatrzenie petycji

26.09.2019 r. - Informacja o sposobie rozpatrzenia petycji

Scan uchwały

PETYCJE WNOSZONE DO ZARZĄDU POWIATU ŚWIDWIŃSKIEGO

Lp.

Skan petycji

Data złożenia petycji

Imię i Nazwisko/ nazwa podmiotu w interesie którego petycja jest składana

Informacja dotycząca 
przebiegu postępowania

Data i sposób załatwienia petycji

1.

SCAN

18.12.2019r.

Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego

19.12.2019r. - przekazanie petycji Przewodniczącemu Rady Powiatu Świdwińskiego

19.12.2019r. - przekazanie petycji do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Świdwińskiego

20.12.2019r. – przekazanie petycji do rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu

23.12.2019r. -  Informacja o sposobie rozpatrzenia petycji

Scan pisma

 

na stronStarosta Drawski serdecznie zaprasza wszystkich mieszkańców powiatu drawskiego, świdwińskiego i łobeskiego do wzięcia udziału w Konkursie Piosenki Anny Jantar.
Udział w konkursie jest bezpłatny i dobrowolny. Uczestnicy konkursu wykonują samodzielnie 2 utwory z repertuaru Anny Jantar i przesyłają je na nośniku elektronicznym lub wskazują link dostępu do nagranych utworów wraz z kartą zgłoszenia i oświadczeniem RODO do dnia 10 lipca 2020 r.

Deklaracja dostępności serwisu Starostwa Powiatowego w Świdwinie

Starostwo Powiatowe w Świdwinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu Starostwa Powiatowego w Świdwinie

Data publikacji strony internetowej: 09.09.2009

Data ostatniej dużej aktualizacji: 05.08.2016.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Nieprawidłowa struktura treści – nagłówki i tabele.
  • Nieprawidłowe teksty alternatywne oraz etykiety dla wersji anglojęzycznej.
  • Kod HTML/CSS strony nie waliduje się zgodnie ze specyfikacją.
  • Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie do starszych filmów,

 

Błędy i nieprawidłowości będą sukcesywnie poprawiane w ramach modyfikacji strony.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-05-25
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-09-16

 

Oświadczenie sporządzono dnia 02.08.2019. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Andrzej Sokołowski ,adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 943650328. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powitowe w Świdwinie ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin

Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Mieszka I wejście główne i wejście awaryjne od ulicy Grockiej. Do  wejścia głównego  prowadzi podjazd dla wózków. Przy schodach w wejściu głównym  znajduje się winda dla wózków.

Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Dalsze przejście dla osób niepełnosprawnych zapewnia winda którą może wjechać osoba na wózku na poziom parteru  .

Dla osób na wózkach dostępna jest winda która umożliwia przemieszczenie się na I i II piętro.

Piętro III nie jest dostępne dla osób na wózkach

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze widoczne oznakowania informacyjne .

Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

W recepcji i w każdym innym miejscu nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online.

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Świdwinie należy w szczególności:

  1. Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
  2. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
  3. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
  4. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
  5. Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
  6. Uprawnienia oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Świdwinie działa wyłącznie na rzecz mieszkańców powiatu świdwińskiego oraz udziela pomocy wyłącznie w sprawach konsumenckich tj. dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem, a przedsiębiorcą. Konsumenci mogą liczyć na wystąpienie ze strony Rzecznika (podjęcie interwencji) po samodzielnym wyczerpaniu drogi reklamacyjnej.

Działania Rzecznika zmierzają do polubownego zakończenia sporów. Rzecznik nie może rozstrzygać sporów w sposób wiążący dla stron. Rzecznik nie jest rzeczoznawcą ani nie dysponuje wiedzą specjalistyczną z zakresu funkcjonowania poszczególnych towarów i urządzeń.

 

POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW W ŚWIDWINIE

PEŁNI DYŻUR

WE WTORKI I CZWARTKI W GODZ. 7:15 -15:15

 

Aby uzyskać pomoc w sprawie, konsument powinien złożyć wniosek do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Świdwinie wraz z kopią dokumentacji dot. danej sprawy (np. kopie: paragonu /faktury/pism reklamacyjnych/umowy wraz z ich załącznikami/pisma przedsiębiorcy). Korespondencję należy kierować na adres :

Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Starostwo Powiatowe
ul. Mieszka I 16
78-300 Świdwin

Wniosek do Rzecznika Konsumentów można złożyć także osobiście w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Świdwinie ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin (PARTER)

                Pobierz wniosek do Rzecznika Konsumentów (wniosek proszę drukować dwustronnie) <--- więcej

Wnioski rozpatrywane są według kolejności daty wpływu i bez zbędnej zwłoki, jednak termin rozpatrzenia wniosku zależy także od stopnia skomplikowania sprawy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów terminie.

Tryb odwoławczy – nie przysługuje.

Opłaty – nie pobiera się.

Niektóre porady mogą być udzielone przez Rzecznika:

  1. telefonicznie w każdy WTOREK I CZWARTEK od godz. 7:15 do godz. 15:15 pod numerem telefonu 94 36 50 322 lub 531 728 423
  2. drogą elektroniczną, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. osobiście w każdy WTOREK I CZWARTEK od godz. 7:15 do godz. 15:15,  w siedzibie Starostwa Powiatowego w Świdwinie przy ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin, I piętro, pokój nr 17.