POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin
(I piętro, pokój nr 17)
tel. 94 36 50 322
e-mail: k.piskorz@powiatswidwinski.pl
GODZINY PRACY: RZECZNIK KONSUMENTÓW PEŁNI DYŻUR WE WTORKI I CZWARTKI W GODZ. 7:15-15:15
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Świdwinie udziela mieszkańcom powiatu świdwińskiego bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach związanych z ochroną interesów konsumentów, w szczególności:
- udziela porad prawnych,
- występuje do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów.
Konsumentem - jest osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Uwaga! Interwencje Rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są wyłącznie po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania narzuconego mu przez ustawę lub umowę. Interwencje Rzecznika podejmowane są wyłącznie na pisemny wniosek konsumenta.
Działania Rzecznika zmierzają do polubownego zakończenia sporów. Rzecznik nie może rozstrzygać sporów w sposób wiążący dla stron.
Rzecznik nie jest rzeczoznawcą ani nie dysponuje wiedzą specjalistyczną z zakresu funkcjonowania poszczególnych towarów i urządzeń.
Przykładowe kategorie spraw, jakimi zajmuje się Rzecznik Konsumentów:
- sprzedaż konsumencka (np. reklamacje towarów z tytułu niezgodności towaru z umową lub z tytułu gwarancji),
- usługi dot. energii elektrycznej i paliwa gazowego (np. zawyżone rachunki za prąd lub gaz),
- umowy zawierane na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa (np. umowy zawierane na pokazach handlowych i przez Internet),
- usługi telekomunikacyjne (np. reklamacje rachunków, brak świadczenia usługi przez operatora zgodnie z zawartą umową).
Składanie wniosków do Rzecznika Konsumentów:
Aby uzyskać pomoc Rzecznika w sprawie, konsument powinien złożyć wypełniony wniosek o udzielenie pomocy prawnej, wraz z załącznikami.
Wniosek kierowany do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Świdwinie należy złożyć w oryginale wraz z kopią dokumentacji dot. przedmiotowej sprawy w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Świdwinie przy ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin (parter – Informacja) lub przesłać za pomocą tradycyjnej poczty na adres:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
ul. Mieszka I 16, 78-300 Świdwin.
UWAGA ! Wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania konsumenta pozostawia się bez rozpoznania.
DO POBRANIA - Wzór wniosku do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Świdwinie
Wnioski o udzielenie porady konsumenckiej mogą być przesyłane na adres e-mail: k.piskorz@powiatswidwinski.pl
Opłaty – nie pobiera się.
Termin odpowiedzi – indywidualny, zależy od rodzaju i stopnia skomplikowania sprawy.
Tryb odwoławczy – nie przysługuje.